Cliëntgerichte benadering
Cliëntgerichte benadering
Beschrijving van de vorming
In het professioneel zorgen voor cliënten of bewoners is het vanzelfsprekend dat de cliënt centraal staat. Tijdens deze opleiding leer om op een cliëntgerichte manier vanuit respect en betrokkenheid in twee richtingen te werken. De hulpverlener leert de juiste inschatting van de zorgvraag te maken, door de juiste vragen te stellen en hier cliëntgericht op te reageren. Deze aanpak werkt oplossingsgericht vanuit de cliënt en de hulpverlener. Hierdoor ga je de zorgvrager maximaal stimuleren.
Inhoud en aanpak van de vorming
- Inhoud
- Zorg vanuit interventie of presentie
- Geef de zorg terug aan de zorgvrager
- Maximaal stimuleren
- Minimaal overnemen
- Communicatieoefeningen
- Aanpak
- Korte theoretische schets
- Oefeningen en simulatie + coaching
- Eigen casusbespreking + mogelijkheden bekijken
Doelgroep:
Medewerkers uit de zorgsector.
Aantal sessies / dagen:
Dagdeel van 3 uur of 4 uur
Maximum deelnemers:
Min. 7 deelnemers
Max. 20 deelnemers
Al onze vormingen worden op maat aangeboden en we spelen maximaal in op individuele vormingsbehoeftes. Heb je vragen of wil je bepaalde thema’s extra in de verf zetten, neem dan contact op via [email protected]. Liever een digitaal overleg? Dan bekijken we zo de vormingsvraag en overlopen we samen de mogelijkheden.
Offertes zijn altijd gratis.