Onboarden van nieuwe medewerkers
Onboarden van nieuwe medewerkers
Beschrijving van de vorming
Inhoud en aanpak van de vorming
Hoe sneller de nieuweling zijn draai vindt, hoe positiever dit is voor de werking. Ook de ervaren medewerker zal voldoening krijgen van zijn taken en zich gewaardeerd voelen door de organisatie.
- Inhoud
-
Je krijgt een beeld waarom het zo belangrijk is om werk te maken van een goed uitgedacht onboardingsbeleid, zowel voor de organisatie als voor de nieuwe medewerker
-
Je leert op welke domeinen je kan inzetten om een succesvolle onboarding te bereiken
-
Onboarding start al voor de eerste werkdag: je leert meer over alle fases van onboarding en hoe die ervoor zorgen dat nieuwe medewerkers matchen met het DNA van jouw organisatie
-
Je leert op welke niveaus je kan onboarden en hoe de verantwoordelijkheid voor onboarding gedeeld kan worden
- Aanpak
Deze opleiding biedt, aan de hand van een theoretisch kader en verschillende cases, inzicht in het waarom en hoe van verbinden met nieuwe medewerkers. Bij deze vorming is er ruimte voor persoonlijke inbreng, inbreng vanuit het team en reflectie.
Doelgroep:
Medewerkers uit de zorgsector.
Aantal sessies / dagen:
Dagdeel van 3 uur of 4 uur
Maximum deelnemers:
Min. 7 deelnemers
Max. 20 deelnemers
Al onze vormingen worden op maat aangeboden en we spelen maximaal in op individuele vormingsbehoeftes. Heb je vragen of wil je bepaalde thema’s extra in de verf zetten, neem dan contact op via [email protected]. Liever een digitaal overleg? Dan bekijken we zo de vormingsvraag en overlopen we samen de mogelijkheden.
Offertes zijn altijd gratis.