Communiceren (basisopleiding)
Communiceren (basisopleiding)
Beschrijving van de vorming
Tijdens deze vorming staan we stil bij de principes en technieken van communicatie.
Voor veel mensen is het moeilijk om juist te communiceren en bijgevolg eerlijke feedback te geven. Je boodschap kan als kritiek of afwijzend overkomen als je communiceert op een foute manier. Dit komt de relatie vaak niet ten goede.
We werken tijdens deze vorming bijvoorbeeld met: wat er moeilijk gaat, wat ons kan helpen en hoe we vorm kunnen geven aan onze communicatie. Deze opleiding is gericht op respectvolle communicatie en feedback geven.
Inhoud en aanpak van de vorming
- Inhoud
- We maken kennis met de basisprincipes van communicatie.
- Je krijgt inzicht in attitudes en communicatieve vaardigheden die de relatie verbetert.
- Je leert communiceren op basis van waarneming en niet vanuit een mening, oordeel of veronderstelling.
- Je neemt de verantwoordelijkheid voor je eigen handelen, je behoeften en je emoties.
- Je kan duidelijke verzoeken formuleren in positieve en concrete communicatie.
- Aanpak
Deze opleiding biedt, aan de hand van een theoretisch kader en verschillende cases, inzicht in het eigen communiceren en het geven en ontvangen van feedback. Deelnemers staan stil bij hun eigen manier van communiceren en dit zowel verbaal als non-verbaal. Bij deze vorming is er ruimte voor persoonlijke inbreng en reflectie.
Doelgroep:
Medewerkers uit de zorgsector.
Aantal sessies / dagen:
Dagdeel van 3 uur of 4 uur
Maximum deelnemers:
Min. 7 deelnemers
Max. 20 deelnemers
Al onze vormingen worden op maat aangeboden en we spelen maximaal in op individuele vormingsbehoeftes. Heb je vragen of wil je bepaalde thema’s extra in de verf zetten, neem dan contact op via [email protected]. Liever een digitaal overleg? Dan bekijken we zo de vormingsvraag en overlopen we samen de mogelijkheden.
Offertes zijn altijd gratis.