Roddelen aanpakken vanuit verbindende communicatie

Roddelen aanpakken vanuit verbindende communicatie

Beschrijving van de vorming

Tijdens deze vorming bekijken we de dynamieken en effecten van roddelen.  Soms willen we op de werkvloer even klagen en zagen en onze frustraties kwijtraken bij collega’s. We kunnen er op zo’n momenten heel begrijpelijk nood aan hebben om onze frustraties en verwijten te ventileren. Maar waar trekken we de grens tussen ventileren of roddelen? Vanuit de verbindende communicatie staan we stil bij onze eigen verantwoordelijkheid in dit gedrag.

Inhoud en aanpak van de vorming

  1. Inhoud
  • Je krijgt inzicht in de betekenis van roddelen
  • Je krijgt inzicht in je eigen verantwoordelijkheid bij roddelen
  • Je leert je behoeften constructief te uiten
  • Je leert om te gaan met het roddelen van anderen.
  1. Aanpak

Deze vorming wil de cursisten inzicht laten krijgen in roddelen, en hun eigen aandeel in dit gedrag. Aan de hand van een verdiepend groepsgesprek, leren zij eigen behoeften constructief te uiten en stil te staan bij hun eigen gedrag. Bij deze vorming is er ruimte voor persoonlijke inbreng en reflectie

 

Doelgroep:

Medewerkers uit de zorgsector.

Aantal sessies / dagen:

Dagdeel van 3 uur of 4 uur

Maximum deelnemers:

Min. 7 deelnemers
Max. 20 deelnemers

Al onze vormingen worden op maat aangeboden en we spelen maximaal in op individuele vormingsbehoeftes. Heb je vragen of wil je bepaalde thema’s extra in de verf zetten, neem dan contact op via [email protected]. Liever een digitaal overleg? Dan bekijken we zo de vormingsvraag en overlopen we samen de mogelijkheden.

Offertes zijn altijd gratis.

BOEK DEZE VORMING